Etichete

, , , , , , , , ,


into_the_wild

sursa: http://robertarood.wordpress.com

Dacă vreți să vedeți cum a regizat Sean Penn un pastel , să ascultați vreo două ore de indie şi folk american în stil vânare-de-vânt, sau să călătoriți din Virginia până-n Mexic şi înapoi până-n Alaska cu un “superhoinar” modern, atunci trebuie să vizionați Into the Wild, al şaptelea film regizat de Sean Penn (scenariul îi aparține tot lui), care Sean Penn e undeva sus de tot în topul meu personal la categoria actori şi urcă vertiginos la categoria regizori.

itw_wallpaper_02_800x600

sursa: http://www.intothewild.com

În sălbăticie reprezintă, în opinia mea, un cântec de lebădă al generației hippie (nu-mi amintesc vreun alt film de gen în ultimii ani, sau mă rog, nu l-am văzut eu), o poveste în stil Jack Kerouac (Pe drum), însă în cadre ce rețin prea puțin ori deloc spațiul urban, fauna proprie speluncii, băieții buni vs. băieții răi, polițişti cu mutre severe, chelnerițe monoparentale, drogați, supereroi, ş.a.m.d. , ci care ne insinuează – puțin cam idealizat, ce-i drept – în peisaje luate parcă din documentarele Discovery, construind fundalul unei poveşti despre căutarea sinelui, despre regăsirea unor fundamente spirituale, a unui adevăr subiectiv – şi tocmai prin asta valoros – pentru individul care vrea să evadeze cu orice preț dintr- o lume străină.

itw_wallpaper_09_800x600sursa: http://www.intothewild.com

Emile Hirsch (interpretându-l pe Chris McCandless a.k.a Alexander Supertramp) e un tânăr absolvent de colegiu, gata să fie primit la Harvard. În loc să-şi urmeze drumul spre o carieră strălucită, Chris refuză cadoul de absolvire al părinților săi – o maşină ce urma să înlocuiască o Honda ce nu corespunde “visului american”, oferă toți banii din fondul său de studii pentru acte de caritate şi dispare de acasă într-o aventură ce-l va purta pe tot cuprinsul Americii, în căutarea unei Shambala personale pe care o află tocmai în îndepărtata Alaska.

N-o să intru prea mult în detalii, suficient să vă spun că veți urmări povestea unică a unui tânăr ce răspunde în felul lui unei societăți în care cariera, banii, succesul palpabil în lucruri materiale reprezintă standarde obligatorii. Sigur, o să spuneți că în filme se pot întâmpla multe – aşa mi-am spus şi eu -, până vi se dezvăluie că de fapt filmul e o dramatizare a ….. dar mai bine descoperiți voi înşivă.

itw_wallpaper_12_800x600sursa: http://www.intothewild.com

Filmul a avut, printre altele, două nominalizări la Oscar, una la Grammy şi a câştigat Globul de Aur pentru cel mai bun cântec original (că tot ziceam de coloana sonoră de calitate). Din distribuție mai fac parte nume precum William Hurt, Catherine Keener, Vince Vaughn sau Kristen Stewart. Una peste alta, un film mult peste medie, pe care trebuie să-l vedeți.

Detalii: http://www.imdb.com/title/tt0758758/

Trailer:

